Even voorstellen ... de Jeugdbegeleider

Op zaterdagochtend is het in de Sportcampus in Vleuterweide een gezellige drukte. Vanaf 9.00 tot 13.00 zijn er groepen jeugdleden aan het trainen en hebben het daar gezellig met zijn allen. Ik ben jeugdbegeleider en houd de wachtlijst bij.

Inmiddels staan er wel weer een aantal potentiële leden te wachten op een plekje. Vanaf het begin van het seizoen zijn er al diverse nieuwe leden ingestroomd. Ik nodig de potentiële leden uit voor de proeflessen. Ik informeer de trainers en vraag de kinderen of ze het leuk vonden. Daarna houd ik in de gaten of ze ook lid worden of nodig nieuwe kinderen van de wachtlijst uit.

Mijn ervaring is dat de kinderen het heel erg naar hun zin hebben bij de trainingen. Er wordt veel geleerd met 2 trainers en hulp van oudere ervaren jeugdleden. Ook wordt er lol gemaakt met Mexicaantje en andere spelletjes. Ik ben aanspreekpunt voor ouders indien er zaken onduidelijk zijn. Het is een overzichtelijke taak. Ik blijf niet de gehele trainingstijd. Inmiddels zijn mijn zoons al wat langer aan het badmintonnen en zou het fijn zijn als er iemand anders deze taak van mij wil overnemen. Dus wie wil wat voor de club betekenen met niet al  te veel tijdsbesteding, dan hoor ik het graag.

groeten Marleen Dijkhuizen
Jeugdbegeleider